Інспекція із захисту прав споживачів надала рекомендації покупцям в разі придбання взуття

До інспекції з захисту прав споживачів Новокаховської територіальної громади останнім часом неодноразово надходили скарги на якість взуття, повідомляє Online НК.

У зв’язку з цим фахівці інспекції підготували деякі поради покупцям, які треба враховувати при покупці взуття.

1.На взуття гарантійний термін  обчислюється з початку відповідного сезону (додаток № 1  до постанови КМУ від 19.03.1994 р. № 172), а саме:

-зимового асортименту– з 15 листопада по 15 березня;
– весняного асортименту з 15 березня по 15 травня
– осіннього  асортименту – з 15 вересня по 15 листопада;
– літнього асортименту –  з 15 травня по 15 вересня.

То б то, на час виходу нашої статті закінчується літній сезон для взуття.
У гарантійний термін на сезонні товари не включається час іншого сезону (наприклад, якщо ви в осінній період придбали взуття з літнього асортименту, то гарантійний термін буде обчислюватись з 15 травня, а не з дня купівлі літнього взуття восени).

2. Що ж робити споживачу, якщо у взутті, протягом гарантійного терміну проявились недоліки виробничого характеру?

По-перше, необхідно звернутись до продавця (суб’єкта господарювання) з письмовою претензією у довільній формі з обов’язковим додаванням копії документу, що підтверджує факт купівлі взуття (товарний або касовий чек). Претензію необхідно скласти у двох примірниках та вручити її керівнику магазину (суб’єкта господарювання). На вашому примірнику повинні зробити відмітку про дату отримання та вказати прізвище особи, яка отримала претензію.

Споживач має право:

1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку  істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару  (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Продавець зобов’язаний  прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.  За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14-ти днів або за домовленістю сторін.

Часто буває так, що  споживач не бажає, щоб взуття було відремонтовано, а вважає, що у товарі проявився брак з вини виробника. Згідно статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» у тому  разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
До придбання взуття зверніть увагу на наявність маркування на коробках та на самому взутті (товарний знак виробника, номер моделі (артикула), розмір, повнота, колір).

Пам’ятайте, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору (стаття 15 Закону України «Про захист прав споживачів») !

Якщо вам необхідна  консультація спеціалістів звертайтесь до  інспекції у справах захисту прав споживачів Новокаховської міської ради за адресою:   

м.Нова Каховка, просп. Дніпровський, 23, 2-поверх, каб. № 223 в такі дні: понеділок – п’ятниця з 8 -00 до 17-00 години; вівторок, четвер з 13-00 до 17-00 годин; п’ятниця  – не прийомний день  (тел. 4-33-09, 0508532195).

Бажаємо вдалих придбань!