У Новій Каховці на питання платників податків відповідала начальник ДПІ Галина Серебрянська

Днями відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Новокаховській ДПІ ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі. На питання додзвонювачів відповідала начальник Новокаховської ДПІ Галина Серебрянська.

Про питання, на які відповідала Галина Серебрянська, редакції Online НК повідомили у пресслужбі управління.

Питання: У зв’язку із запровадженням карантину, яким чином можна оперативно отримати інформацію щодо застосування деяких норм податкового законодавства?

Відповідь: В умовах карантинного режиму, необхідно дотримуватись основних правил поведінки для запобігання поширенню коронавірусу, зокрема обмежити відвідування місць великого скупчення людей.

Щодо оперативного отримання інформації стосовно податкового законодавства, то у Вас є можливість не виходячи з дому, за допомогою мережі Інтернет отримати таку інформацію, відвідавши субсайт «Територіальні органи ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі» офіційного вебпорталу ДПС України. На головній сторінці зазначеного субсайту у розділі «Новини» щоденно розміщується інформація з актуальних питань застосування норм податкового законодавства, останні податкові новації тощо. Матеріали з найбільш актуальних тем розміщуються також на сторінці «ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі» у мережі Facebook та Telegram-каналі ДПС (https://t.me/tax_gov_ua).

Крім того, інформацію щодо застосування окремих норм податкового законодавства можна отримати скориставшись електронним сервісом ДПС «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС.

У разі виникнення додаткових питань можна також звернутися особисто до Центру обслуговування платників або за телефоном (05549) 4-52-02.

Питання: Які послуги платники можуть отримати дистанційно на період карантину?

Відповідь: Одним із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС є Електронний кабінет, важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації.

За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Окрім подання звітності в електронному вигляді, засобами Електронного кабінету надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:

– картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України (у формі книжечки) про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

– реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;

– включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

– довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Питання: Розкажіть, будь-ласка, про переваги подання звітності в електронному вигляді.

Відповідь: Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді  і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, економія коштів на придбання бланків звітності (заяв, податкових декларацій, розрахунків коригування тощо), арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів, уникнення спілкування з податковим інспектором, що є дуже актуальним в умовах карантинних обмежень.

Питання: Чи можливо громадянам дізнатися про наявність податкового боргу в Електронному кабінеті?

Відповідь: Фізичні особи – громадяни, які не є суб’єктами господарювання, можуть отримати інформацію про наявність або відсутність у них податкового боргу, використавши Електронний кабінет, зайти до якого можна через офіційний вебпортал ДПС.

Приватна частина Електронного кабінету через режим «Стан розрахунків з бюджетом» відкриває доступ до особових рахунків користувача зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Суми заборгованості перед бюджетом позначені червоним кольором приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету, вхід здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.