Новокаховчан застерігають від придбання неякісних ліків та медичних засобів в аптеках

Звернення споживачів щодо аптечних закладів потребують особливої уваги, враховуючи, що предмети сангігієни, лікарські препарати та засоби належної якості не підлягають обміну та поверненню (постанова КМУ № 172 від 19.03.1994р.)

Інспекція у справах захисту прав споживачів Новокаховської міської ради Херсонщини надала Online НК приклади розгляду скарг споживачів щодо придбаних ліків та лікарських засобів.

Майже всі скарги ідентичні, але розгляд потребують всі:

– Купила в аптеці ліки, вдома перечитала інструкцію та зрозуміла, що вони мені не підходять, адже підвищують тиск, назад не приймають, а сума для пенсіонера значна 245грн. До кого звернутись?

– Електровимірювач тиску перестав вмикатись, заміна батарейок не допомогла, на якісний не міняють, приймають лише на ремонт, чому?

– Чому в аптеках різні ціни на одні й ті самі ліки? Купив препарат, який потрібно приймати щодня, а в іншій аптеці він на 7 грн. дешевше. Назад не приймають, на чиєму боці Закон.

– Виписала ліки по інтернету, сплатила гроші, приймаю по інструкції, а результату не відчуваю? Як зрозуміти, що препарат «не діє»,  як повернути неякісні ліки, як і куди поскаржитись?            

Якщо ви помітили порушення, маєте  право  подавати скаргу до Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Херсонській області за адресою: 73010, м. Херсон, вул. Богородицька (Червонофлотська), 24, телефон +380 (552) 46-75-61, Email: dls.ks@dls.gov.ua.

Звернення споживачів щодо захисту права на безпечність продукції повинні містити наступну інформацію:

  • точну назву аптечного закладу (не те, що написане на вивісці, а те, що зазначене у ліцензії);
  • адресу його розташування;
  • назву суб’єкта господарювання (власника, а не директора аптеки).

Усю цю інформацію найзручніше знайти у “Куточку споживача”. Такий куточок має бути у кожній аптеці, і саме там має висіти ліцензія на діяльність – звідти і треба списати точну інформацію щодо закладу та його власників; також треба вказати назву лікарського засобу, до якого у вас виникли претензії; вказати форму (таблетки, капсули, краплі тощо) в якій він реалізовувався; серію виробу; виробника – все це краще списати з упаковки лікарського засобу; чітко сформулювати, на що ви скаржитесь; докласти копію чеку на покупку, бо лише він засвідчує, що цей лікарський засіб купили саме у цій аптеці (без чеку заяви не розглядаються через неможливість довести факт придбання препарату у конкретному закладі).

Далі скаргу розглянуть в обласному відділенні і, якщо вона складена згідно з зазначеними вище вимогами, передають на узгодження до головного офісу Держлікслужби у Києві. Саме там мають дати погодження на проведення позапланової перевірки аптечного закладу до якого виникли претензії. Згідно з нормативними документами, уся процедура має тривати у межах 30 днів.

Занадто довго, коли потрібно лікуватись, а не доводити факти шахрайства, тому відвідуючи аптеку, необхідно чітко знати, які ліки потрібні, заздалегідь отримати консультацію лікаря, знайти час ознайомитись з інструкцією препарату на сайті виробника в інтернеті тощо.

УВАГА! Нагадуємо, що, за законом, за недостовірну інформацію, яка міститься в офіційній скарзі, передбачена адміністративна відповідальність. Тож при складанні скарги варто утриматися від бажання «згустити фарби» і приписати закладу якісь додаткові гріхи, які потім скаржник не зможе довести.

Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.