У 2021 році до інспекції у справах захисту прав споживачів Новокаховської ОТГ надійшло 240 скарг

Впродовж поточного року до Новокаховської інспекції у справах захисту прав споживачів надійшло 240 скарг, більша половина з яких щодо порушення гарантійних зобов’язань, повідомляє Online НК.

Відповідно до законодавства України поняття «гарантія» визначається, як гарантійний термін, протягом якого споживач має право вимагати у продавця, виробника або виконавця безоплатного гарантійного ремонту у разі виявлення недоліків чи поломок, які сталися не з вини споживача.

Проте, все ж таки, найбільш надійний вид гарантійного обслуговування надається безпосередньо виробником товару. Як правило, всі глобальні бренди мають власні чи авторизовані сервісні центри в усіх великих містах України, тому саме до них варто звертатися, якщо придбана техніка не працює належним чином, має дефекти чи істотні недоліки.

Деякі магазини беруть на себе відповідальність не тільки за продаж й доставку товару, а й його подальше сервісне обслуговування. Тоді споживач у виграші з усіх боків, адже для вирішення проблеми потрібно просто звернутися за місцем придбання товару та не шукати офіційний сервісний центр самостійно. Але це стосується товарів, завезених до України легальним шляхом, адже в іншому разі якість гарантії чи взагалі її наявність — під питанням. Ознакою цього, наприклад, може стати гарантійний термін значно менший від вказаного на офіційному сайті виробника (або офіційного дистриб’ютора в Україні). Жоден поважний виробник не дає на власну продукцію гарантію тривалістю усього в 14 днів, три місяці чи півроку.

Найбільше проблем виникає у споживачів при придбанні товарів у інтернет-магазинах. Досить часто такі «інтернет-підприємства» навіть не зареєстровані офіційно, оскільки торгують виключно «лівим» імпортом. Попит створюється за рахунок невеличкого заниження цін у порівнянні з ринковими.

Також досить частими є випадки, коли навіть відомі інтернет-магазини здійснюють продажі від імені фізичних осіб підприємців, що також може свідчити про «сірість» товарів, що реалізуються.

Звичайно, гарантія від таких магазинів має характер усної домовленості, а її виконання залежить виключно від наполегливості споживача та його готовності підключати до справи контролюючі органи. А оскільки знайти адресу на сайті подібного «магазину» практично нереально, боротися за власні права буде нелегко.

Як же перестрахуватися від купівлі «сумнівних товарів» та отримати офіційні гарантії?

1.Перевірте, чи представлена така модель на офіційному українському сайті виробника та інформацію щодо офіційного сервісного обслуговування на території України.

2.Переконайтеся в наявності інструкції українською мовою. Техніка, призначена для реалізації на території нашої країни відповідно до норм законодавства має комплектуватися зрозумілою інструкцією, написаною державною мовою. Якщо на коробці обраного побутового приладу ви бачите ієрогліфи, а в інструкції інформація незрозумілою мовою, то цей товар точно не для продажу в Україні. Не варто купувати його, якщо ви розраховуєте на офіційну гарантію та відповідність вітчизняним умовам експлуатації.

3.Вимагайте від продавця фіскальний чек, гарантію та оригінальну упаковку.
Фіскальний касовий чек — розрахунковий документ, який містить визначений набір даних: назву та адресу магазину, ІПН, назву, кількість одиниць, ціну та вартість, позначення ставки ПДВ, форму оплати, порядковий номер чека, фіскальний номер, число й точний час здійснення операції, назву чи логотип виробника, а також напис «фіскальний чек». Відсутність такого документу повністю позбавляє вас прав та можливості довести факт купівлі товару.

Нагадуємо всім: 25 липня 2021року, набув чинності закон “Про внесення змін до статті 7 Закону України “Про захист прав споживачів” за гарантією в електронному вигляді”. Таким чином, тепер українці можуть отримати гарантію на придбаний товар в Інтернеті.

Тепер експлуатаційні документи та гарантійні зобов’язання в електронному вигляді можна отримати на офіційному сайті виробника, а саме паспорт або будь-який інший документ на технічно складні побутові товари, який додається до них. Також на вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари в паперовому вигляді.