У Новій Каховці інспектор у справах захисту прав споживачів у І півріччі розглянула заяв та скарг на 240 тис грн

У Новій Каховці, що на Херсонщині, в інспекції у справах захисту прав споживачів у І півріччі розглянули заяв та скарг на 240 тис. грн., повідомляє Online НК.

За І півріччя 2021 року інспекцією було розглянуто 159 скарги (особистий прийом – 103 споживача, 56 скарг за телефоном) на суму 239 тис. грн. з різних питань: продаж товарів без супровідних документів та повної інформації;

  • порушення прав споживача на гарантійне обслуговування;
  • реалізація продукції термін придатності якої минув;
  • порушення права споживача на повернення або обмін товару;
  • надання неякісних послуг.

Споживачам повернуто понад 105 тис. грн. за неякісну побутову техніку, взуття, предмети побуту та продукти харчування. Робота по іншим скаргам продовжується.

Основною причиною виникнення скарг є:

  • неуважність споживачів при передачі складно побутової техніки на гарантійній ремонт,
  • незнання норм законодавства при оформленні договорів купівлі-продажу,
  • замовлення послуг за межами офісів (металопластикові конструкції),
  • неможливість перевірити якість товару безпосередньо під час покупки товару.

Вирішення питань на користь споживача ускладняються низьким рівнем знань громадян щодо своїх прав, небажання проявити наполегливість на отриманні чеку на придбаний товар, в деяких випадках звичайне нахабство продавця у відмові видати розрахунковий документ, відсутність інформації про осіб, що здійснюють порушення, інше.

В цілому за І півріччя проведено 86 обстежень підприємств торгівлі, данні занесено в загальну дислокацію, якою в подальшому інспекція користується для вирішення спірних питань по скаргам споживачів.

Інспекцією продовжується робота з контролю за дотриманням Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів (Постанова КМУ №833).

Через місцеві засоби масової інформації постійно проводиться роз’яснювальна робота спрямована на поглиблення правових знань споживачів, надається інформація населенню про результати контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів, про роботу інспекції в цілому. Всього через ЗМІ за І півріччя 2021 року надано 46 матеріалів по різним питанням: на сторінках міських газет- 16, на сайті газети -14, сайті міста – 16.