Новокаховська інспекція у справах захисту прав споживачів радить, як убезпечити себе від обману у магазинах

Інспекція у справах захисту прав споживачів Новокаховської міської ради, що на Херсонщині, узагальнила скарги споживачів за фактами обману та обраховування при відвідуванні магазинів, ринків, кафе тощо.

Інспекція повідомляє, що заяви надійшли з початку року, та пропонує взяти до уваги поради для уникнення подібних злочинів з боку продавців, повідомляє Online НК.

Ось заяви споживачів, що надійшли до інспекції:

  • Ми ходимо на базар щодня і нас часто обраховують, і неправильно дають здачу. Потрібно постійно тримати продавця на контролі.
  • Гривня-дві, і в основному, на базарі. Однак, якщо слідкуєш за своїми грішми, то важко обрахувати.
  • В супермаркетах, в основному, дрібний товар пробивається по два-три рази. Але зазвичай помічаєш це вже вдома, а магазин далеко та і смислу вертатися в супермаркет немає ніякого.
  • Обдурюють як хто може! І на вагах, і на грошах. Купив, приносиш додому, а там 200-300 грамів немає. Помиляються тільки на свою користь, а чомусь не на користь споживача.
  • У супермаркеті я купила курку-гриль, апетитно виглядала, а вдома виявилося, що всередині вона абсолютно сира ще й з душком. Я її розрізала і викинула в смітник.
  • Вдома переважила куплену в магазині ковбасу, виявила що мене обрахували на 15грн. Перерахунок зробили, вибачились, але бажання ходити до того закладу вже не має.

Під час розгляду скарг виявлялись і інші порушення прав споживачів: -Спостерігався обман споживачів за рахунок недоливу або не докладання замовлених страв. Наприклад, замовляєте якусь страву або салат (не можете візуально визначити вагу страви), а вони можуть не докласти чи недоважити необхідну кількість. Напої також не доливають. В кожному закладі громадського харчування має бути мірний посуд, ваги повірені.

– «Куточок споживача» оформлений не належним чином, не має необхідної інформації для відвідувачів. Та ще законодавством спростовано мати Книгу скарг і пропозицій.

– Під час продажу риби не докладали ікру, хоча отримали гроші за вагу цілісної тушки до чищення, яке здійснюється за окрему платню.

Вивести на чисту воду таких обманювальщиків можна. У споживачів є способи добитися правди від нечистих на руку продавців, касирів або офіціантів. Наприклад, у Законі України «Про захист прав споживачів» прописано: «У разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб’єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування несуть відповідальність…, відшкодовують у десятикратному розмірі вартості продукції, виходячи з цін, що діяли на час її придбання».

І закон дозволяє звертатися до суду і має шанси виграти справу. Можна вимагати немайнового відшкодування. За бажанням, у разі виявлення неякісної продукції, послуг, недоливу – споживач має право вимагати: безоплатного усунення недоліків, заміни на аналогічну якісну продукцію, вимагати повернення коштів, зменшення розміру оплати.

Перш за все необхідно звернутись до керівника закладу, адже підприємець, який дбає про репутацію свого закладу завжди має цілком розумний підхід до справи: «Краще заробити, ніж обдурити. Дешевше буде. Заробив – це вже ти знаєш, що заробив, а якщо дуриш, то втрачаєш клієнта, вступаєш у правові відносини з законом. А це неприємно».
Якщо підприємство не вирішує питання, звертайтесь до контролюючого закладу.

В адміністрації кожного міста є відповідальна особа, яка займається розглядом цих питань. Наприклад, якщо у вас виникає недовіра до підприємства, можете подзвонити в інспекцію або до відділу організації торгівлі та дізнатися там, чи є на підприємство скарги та чи можна там купувати товар або замовляти послугу. За такою інформацією, наприклад, до нас, інспекції у справах захисту прав споживачів, телефонують споживачі, які мають намір замовити вікна та двері, придбати складно побутову техніку, меблі.

Служба захисту прав споживачів має бути у кожному місті. Знайти її контакти можна без проблем за телефонною безкоштовною довідкою. Крім того, ошукані споживачі можуть звертатися до регіональних підрозділів Держпродспоживслужби.

А головне – самим не ловити гав і бути уважними біля каси. Необхідно стежити, щоб вам, наприклад, не пробили товар, який ви не купували, або перевірити ціну що на ціннику і в чеку або уважно спостерігати за вагами під час зважування продукції і т.п.