Захищаймо свої права: консультує Новокаховська інспекція у справах захисту прав споживачів

У Новій Каховці, що на Херсонщині, продовжується цикл публікацій на сайті Оnline НК щодо практики дій інспекції у справах захисту прав споживачів із забезпечення дотримання вимог Законодавства.

В повсякденному житті будь-якої людини торгівля, сфера надання послуг і побутове обслуговування населення відіграють значну роль. Кожен громадянин може розраховувати на захист державою своїх законних прав на придбання якісного продукту, відповідно заявленим параметрам і характеристикам. Ці питання регулюються Законом України «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України, іншими законами та нормативними актами.

Ви купили товар. Якщо він виявився неякісним, ви звертаєтеся з претензією до його продавця і вимагаєте обміну або повернення купленої речі. Законодавством передбачено безумовне виконання цієї вимоги протягом гарантійного терміну після покупки. Люди, придбавши неякісний товар, часто не знають як:

  • захистити себе і що робити, якщо продавець відмовляє вам у вашому законному праві або після покупки пройшло вже більше двох тижнів;
  • відновити порушені права: обміняти товар або отримати назад гроші, сплачені за продукцію неналежної якості;
  • розібратися: чи входить куплена річ в перелік товарів, що не підлягають обміну та поверненню;
  • відшкодувати збиток, заподіяний продажем бракованого товару або наданням неякісних послуг;
  • виконати гарантійні зобов’язання, які законом встановлено для будь-якого товару, навіть якщо в документах на нього не вказаний гарантійний термін.

Пропонуємо розглянути деякі звернення споживачів, що надійшли до інспекції у справах захисту прав споживачів в квітні цього року. Консультація щодо захисту прав споживача допоможе розібратися у тонкощах чинного законодавства:

? – В аптеці чітко назвав препарат необхідний мені, але провізор провів по касі зовсім інші ліки, посилаючись на їх ефективність. Я відмовився забирати товар, а гроші, сплачені карткою мені не повертають, чим це пояснюється?

– Згідно постанови КМУ № 172 лікарські препарати та засоби належної якості не підлягають обміну та поверненню. У вашому випадку допущена помилка провізора. Враховуючи, що товар не покидав прилавка аптеки, винна особа повинна повернути гроші. (В результаті втручання інспекції, вимоги споживача буде задоволено)

? – В кіоску придбано хліб, вдома виявили, що він не свіжий, черствий. Наступного дня намагалась повернути хліб, мені не тільки не замінили продукцію, а ще образили насміхаючись. Хто зупинить таке нахабство та вседозволеність?

– Звісно у Вас є право на повернення неякісної продукції, а продавець повинен дотримуватись правил торгівлі та відповідної поведінки при обслуговуванні (факти перевірено, винну особу притягнуто до адміністративної відповідальності, надані консультації щодо дотримання норм законодавства).

? – 20.04.2020 придбали телевізор, а наприкінці гарантії він почав самостійно вимикатись. Майже місяць був в ремонті, недолік не усунуто, термін спливає через тиждень, до кого звернутись?

– З письмовою заявою слід звернутись до магазину з проханням вирішити питання по суті: зобов’язати продавця належним чином оформити гарантійний талон, подовживши термін гарантії на час знаходження в ремонті, вимагати терміново усунути недолік, вимагати провести заміну на якісний товар, якщо ремонт не можливий. (замовлено нову плату, термін гарантії подовжено).

? – Новою поштою відправлено планшет до сервісного центру. З часом з’ясувалось, що СЦ не отримав посилку, а пошта утилізувала мою річ після 30 днів зберігання, при тому не повідомивши мене про ситуацію, як себе захистити?

– Звісно ви повинні відслідковувати свою посилку, тим паче, що в ній був гарантійний товар (дзвонити до СЦ, контролювати терміни проведення ремонту тощо), а головне оцінка такої посилки повинна відповідати вмісту, а то мало лі що можна відправити з оцінкою в 200грн. Інспекцією у справах захисту прав споживачів надіслані відповідні листи до керівників закладів, причетних до розгляду скарги, сподіваємось на порозуміння.

? – Замовила виготовлення та встановлення металопластикових вікон ще у 2018році, сплатила гроші наперед, до цього часу вікон немає, гроші повертають частинами та не охоче. Як вплинути на виконавця?

– Вам слід звернутись до керівника закладу з письмовою претензією з метою з’ясування причини затримки, а потім до суду з вимогою компенсувати матеріальні та моральні збитки. Необхідно мати відповідні документи, які підтверджують факт сплати грошей за послугу та повернення їх частинами. (Керівник прийняв рішення згідно Закону, повернув залишкову суму грошей).

В інспекції у справах захисту прав споживачів ви можете проконсультуватися з будь-яких питань, що стосуються ваших прав. Скористайтеся попередньо можливістю отримати безкоштовну консультацію щодо захисту прав споживача, відшукавши відповідь на своє питання до того як виникне проблема.