Новокаховська інспекція у справах захисту прав споживачів вітає зі Всесвітнім днем споживачів!

В Україні один із пріоритетних напрямів прав людини – захист прав споживачів, ключовий інструмент перебудови економіки та якісного удосконалення здійснюваних реформ.

Завдання покладені державою на Інспекцію  –  є створення умов для забезпечення споживачів якісними і безпечними товарами і послугами. Проте, максимальне задоволення  потреб у першу чергу залежить від ефективності вітчизняного виробництва. Споживачі чекають якісної продукції, яка відповідала б світовим стандартам та була доступною за вартістю..

За роки роботи інспекцією майже на кожному підприємстві встановлені факти реалізації  товарів без необхідної, доступної і достовірної інформації про них, без документів, які засвідчують якість, а також продажу товарів, які не відповідають вимогам нормативних документів. Є випадки обважування споживачів, застосовуються нетавровані ваги побутового призначення. Під час обстеження підприємств значна увага приділяється  товарам молочного, м’ясного, рибного, хлібобулочного, кондитерського асортименту і овочевій продукції. Під постійною увагою знаходяться дитячі вироби, товари новорічного призначення, особливо піротехнічні вироби та ялинкові прикраси.

Позитивним в роботі інспекції є те, що більша частина виробників також не приміримі з насиченням ринку “лівою” продукцією, але кількість скарг споживачів з кожним роком не зменшується. У 2018 році інспекцією розглянуто 270 звернень  громадян, більшість яких  прийняті на особистому прийомі. За неякісний товар та послуги повернуто споживачам понад 340 тис. грн. На користь споживачів вирішено понад 95 відсотків від загальної кількості звернень. Інші скарги направлені на розгляд до відповідних контролюючих органів.

Збільшення кількості звернень зовсім не говорить про те, що товари і послуги на вітчизняному ринку  стали гірше, просто український споживач з кожним роком стає більш усвідомленим. У скороченій  формі приведемо деякі останні звернення:

Питання: По Інтернету замовив відеореєстратор з навігатором. Після отримання виявив, що замовлення не укомплектоване навігатором, інструкція на іноземній мові, перевірити роботу пристрою не було можливості. Продавець не відповідає на телефон, до кого звернутись за допомогою?

Посилка була направлена без передплати, Ви мали змогу перевірити комплектність товару та відмовитись від нього. В будь якому випадку є можливість звернутись до Держпродспоживслужби, надати квитанції по оплаті за товар та послугу, висловити претензію.

Питання: На початку року купили пральну машину, після двох разового прання на барабані виявили іржу в декількох місцях. Магазин не приймає претензії. Чи можемо ми відмовитись від такого товару?

Так, вимагайте повернення грошей, або заміни на якісний товар, враховуючи, що такий недолік потребує заміну барабану, а це вже буде не новий а відремонтований товар. Звернення оформляйте письмово посилаючись на норми законодавства.

Питання: Придбано кондиціонер для опалення. При роботі кондиціонер надмірно гудить до того ж в приміщення надходить  угарний газ. Підприємець радить мені самостійно вирішувати питання по усуненню недоліку, чи так це на справді?

Ви маєте гарантійний термін, протягом якого продавець несе відповідальність за якість товару, тому повинен прийняти товар, передати до СЦ для усунення недоліку або повернути гроші. Відмова у виконанні норм законодавства дає вам право звернутись зі скаргою до служби захисту.

Питання: Купили масло «Селянське», має не свіжий, гіркуватий присмак, запах, не міняють?

Питання: Крабові палички «Водний мир» з душком, претензії не  приймають?

Питання: Щомісяця сплачую за електроенергію, виставили велику суму боргу, за що?

Питання: Придбано фітнес браслет через Інтернет, не працює, в заміні відмовили, чому?

 … і щодня запитання, різні за темою, але значні для кожного  

З початку 2019 року до інспекції вже надійшло 61 скарга. В ході розгляду скарг повернуто споживачам понад  37 тис. грн.  Жодна заява не залишається без уваги.

Завдання нашої інспекції – забезпечити збалансований інтерес всіх учасників ринкових відносин: державних органів, бізнесменів і споживачів. Плани на 2019 рік  визначені. Головна увага надаватиметься недопущенню на споживацький ринок продукції низької якості, вдосконаленню процедури і  ефективності розгляду скарг споживачів, підвищенню рівня правової упередженості і інформованості споживачів щодо їх законних прав. Переконані, що плідна та тісна співпраця, пильність у першу чергу споживачів стануть надійною запорукою належного рівня якості та безпеки життя громадян

Бажаємо Вам високого рівня обслуговування. Сподіваємося, що вам приємно відвідувати  заклади, де  Вас завжди чекають і готові надати якісну консультацію, підтримку у виборі необхідної  речі або послуги. Хай  вас радують цікавими пропозиціями,  акціями, знижками і подарунками!                                                                                               

 

Начальник інспекції у справах захисту прав споживачів А.М.Прокопенко

Поділіться цим:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial